Biomagnetism

Biomagnetism är en metod baserad på de effekter som starka magneter utövar på kroppen. Det är en relativt ny terapiform som har använts i Mellanamerika, Sydamerika och Spanien för att med framgång behandla en mängd sjukdomstillstånd. Metoden är utvecklad i Mexico av Dr.Isaac Goiz Duran.

Biomagnetism upptäcker, definierar, mäter och korrigerar avvikande ph-värden i kroppen och kan avslöja och platsbestämma närvaron av patogena mikroorganismer, virus, bakterier, svamp och parasiter. Biomagnetism är en metod för både diagnostik och behandling.

Diagnostik & behandling

Diagnostik
Diagnos och behandling med Biomagnetism kan kombineras med alla slags förekommande behandlingsmetoder.

Behandling
Man applicerar starka magneter (1000-20000 gauss) på olika ställen på kroppen med kläderna på. i regel behövs tre behandlingar ibland fler. När virus, bakterier, svamp eller parasiter är eliminerade från utsatta organ eller kroppsdelar aktiveras kroppens egen förmåga att självläka.

pooler
bio bio bio

Biomagnetism behandlar

Psoriasis, exem, herpes, candidas, prostatabesvär, astma, allergi, sjukdomar i tarm, lever och mage, njuråkommor, migrän, fibromyalgi, underlivsbesvär, yrsel, huvudvärk, infektioner, borrelia samt många oförklarliga sjukdomstillstånd.

Biomagnetism återställer

Återställer en så kallad ”sur” kropp till neutralt ph-värde, vilket eliminerar smittbärare som virus, bakterier, svamp och parasiter.

bio